Пільговики можуть отримати невиплачені суми пільг,
які облікувались у грошовій безготівковій формі
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2023 № 340 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”, пільговики можуть отримати невиплачені суми пільг.
Ідеться про кошти, що обліковувалися на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 1 червня 2022 року, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, облік яких припинено 20 грудня 2022 року і які було повернуто АТ “Ощадбанк” на рахунок Мінсоцполітики.
Ці кошти органи Пенсійного фонду України виплачуватимуть до вересня 2023 року за зверненнями пільговиків.
Для отримання невиплачених сум пільг особа подає до органу Пенсійного фонду України заяву довільної форми, у якій обов’язково зазначає:
- назву документа, що дає право на пільги, його серію та номер (за наявності), ким видано документ і дату його видачі (з пред’явленням оригіналу зазначеного документа або електронного посвідчення ветерана);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті громадянина України про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, посвідки на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні), ким видано документ і дату його видачі;
- номер рахунку (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок.
У разі смерті пільговика, на обліковому записі якого станом на 1 червня 2022 року обліковувалися залишки коштів пільг, член його сім’ї, на якого поширювалися пільги і відомості про якого внесено до Реєстру, може отримати такі кошти, звернувшись до органу Пенсійного фонду України із заявою довільної форми та копіями:
- свідоцтва про смерть пільговика;
- паспорта громадянина України (або чіткими фото паспорта громадянина України з розбірливим текстом, без будь-яких виправлень) або документа про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України пільговика;
- реєстраційного номера облікової картки платника податків пільговика.
У заяві член сім’ї померлого пільговика зазначає такі відомості про себе:
- власне ім’я та прізвище;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України або серія (за наявності) та номер тимчасового посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, посвідки на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України), ким видано документ і дата його видачі;
- номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок.