Щодо особливостей застосування РРО та/або ПРРО при наданні послуг за умови проведення розрахунків за них виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів
Братська ДПІ продовжує інформувати платників податків про актуальні питання щодо особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, у зв’язку з чим повідомляє таке.
Згідно з пунктом 14 статті 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги, у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Таким чином, суб’єкти господарювання, які не приймають оплату за надані послуги готівкою та/або не здійснюють приймання оплати в безготівковій формі, за допомогою електронних платіжних засобів (платіжних карток), жетонів, талонів тощо, звільняються від обов’язкового застосування РРО/ПРРО при прийманні оплати за послуги.
Звертаємо увагу, що хоча право щодо незастосування РРО/ПРРО, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265, і не може бути використане суб’єктом господарювання при продажу товарів, суб’єкт господарювання не втрачає такого права, навіть за умови здійснення торгівлі товарами, у випадку приймання оплати за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. Отже, у випадку здійснення торгівлі одночасно товарами та послугами, за умови приймання оплати саме за послуги, виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО/ПРРО з урахуванням пункту 14 статті 9 Закону № 265.
Про мінімальне податкове зобов’язання.
У Братській ДПІ Головного управління ДПС у Миколаївській області проводиться роз*яснювальна, практична робота щодо мінімального податкового зобов’язання. Податківці передають представникам ОТГ реєстри мінімального податкового зобов’язання для надання та інформування платників про необхідність сплати МПЗ. Першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік. Звертаємо увагу, що сплата МПЗ значно впливає на дохідну частину місцевого бюджету. Також наголошуємо, що сплатити визначену суму МПЗ необхідно протягом 60 днів із дня отримання ППР. Фізична особа, у разі незгоди з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов’язаннями та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні - рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку, такий платник податку має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення - рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку, з наданням підтверджуючих документів. Якщо за результатами звірки виявлено розбіжність між даними контролюючого органу та даними підтвердженими платником податку контролюючий орган протягом 10 днів, наступним за днем завершення звірки, зобов’язаний скасувати таке повідомлення - рішення та надіслати платнику нове податкове повідомлення - рішення.