Світ без бар'єрів - світ для всіх!

В навчальних закладах громади в рамках проведення Національного тижня безбар'єрності проводився цілий цикл заходів, спрямованих на підвищення обізнаності учнів щодо принципів безбар'єрності та формування інклюзивної культури.

У Григорівському навчальному закладі було проведено круглий стіл "Доступно = зручно для всіх", в ході якого учні мали змогу обговорити важливість створення безбар'єрного середовища, яке враховує потреби всіх членів суспільства, незалежно від їхніх фізичних можливостей, віку чи інших особливостей. За результатами було створено плакат "Світ без бар'єрів - світ для всіх!", який став візуальним відображенням розуміння учнями принципів безбар'єрності та їхнього бачення інклюзивного суспільства.  Під час бесіди "Світ без бар’єрів" учні дізналися про сутність поняття "безбар'єрність", дітям було наголошено на важливості толерантного ставлення до людей з різними потребами та розуміння необхідності усунення будь-яких бар'єрів, що можуть обмежувати їхню участь у житті суспільства. Для учнів 4 класу було проведено інформаційну хвилинку на тему "Світ без бар'єрів - світ для всіх". Учні активно долучалися до обговорення, виконували інтерактивні вправи та розгадували ребуси, що допомогло їм краще усвідомити значення інклюзії та необхідність створення суспільства, де кожен почувається комфортно та має рівні можливості для самореалізації.

У Кам?яно-Костуватській початковій школі була проведена година безбар’єрності під назвою "Рівність у кожному кроці", на якій діти ознайомилися з цінностями через вивчення Довідника безбар’єрності, грали в гру «Голос серця», під час якої висловлювали свої думки про важливість підтримки людей з особливими потребами, виконали групову роботу «Кодекс доброти» з правилами безбар?єрного спілкування.

В Миролюбівській гімназії учні 7 стали частиною унікального спортивного заходу у рамках Національного тижня безбар’єрності – "Рухливі ігри без обмежень". Це була чудова нагода відчути єдність, підтримку та силу, незалежно від фізичних можливостей. Учні 2 класу долучилися до Всеукраїнського уроку інклюзивності «Різні разом. Тут і зараз!», під час якого  ознайомилися з поняттями "інклюзія", "різноманітність", "безбар'єрність"; переглянули та обговорили відео про пригоди котика Паскаля; провели ігри "Привітайся по-іншому", "Чарівна скринька допомоги"; виконали вправи "Тепле коло" та "Ми всі можемо щось добре робити". З метою формування толерантного ставлення до людей з особливими потребами, розширення і поглиблення знань про безбар?єрність та інклюзивність у 5 класі пройшла година спілкування з елементами  тренінгу «Ми — є. Ми — рівні!»  Учні в ігровій формі дізналися про труднощі життя людей з обмеженими можливостями, навчилися з розумінням ставитися до них, переглянули відеопрезентації  про творчу діяльність відомих людей з інвалідністю. У ході заходу проведено такі активності:  ігри «Крокодил» та «Впізнай предмет»; вправи «По губах», «Розмальовка» та  «Естафета».

З учнями 1 класу проведено виховну годину на тему «Кожен має особливе, ми не схожі – це важливо». Говорили про дружбу, повагу до інших, доброту та важливість допомагати тим, хто цього потребує. Через цікаві ігри, історії та малюнки першокласники вчилися розуміти, що всі люди різні, але рівні у правах, переглянули мультфільм про дружбу і толерантність та відео «Діткам про безбар’єрність». В кінці виховної години діти об’єднали зусилля і розфарбували велику розмальовку. Це стало справжнім символом єдності, співпраці та безбар’єрності.

В Новомар’ївському ліцеї була проведена виховна година «Безбар’єрність - це приймати людей такими, які вони є!», учні 4 класу виготовили квітку «Наша підтримка – їхня сила», де розповідали про те, як можна підтримати інших. Відбулася зустріч поліцейського офіцера громади сектору взаємодії з громадами Вознесенського РУП капітана поліції Сергія Сало з учнями 8-11 класів Новомар’ївського ліцею, з якими проведено бесіду «Я – ти - ми: як підтримати інших». Проведено тематичний урок «Світ без перешкод» для учнів 7 класу,  тренінг «Життя без звуків – відчути серцем» для учнів 5-6 класів, організована інформаційна акція  "Освітня безбар'єрність".  

У Костуватській гімназії відбувся інтерактивний просвітницький захід «Я обираю здоровий спосіб життя», до якого були залучені учні 5-8 класів, практичний тренінг  для учнів 8 та 9 класів "Я-ти-ми: як підтримати інших", метою якого було створити в учнівському колективі атмосферу комфортної ефективної взаємодії між усіма учасниками, розвиток навичок позитивного  самосприйняття та сприйняття інших. Учні взяли активну участь у вправах: "Моє власне"Я", "Я пишаюся", "Моя зірка", "Веселка захоплень". Для учнів гімназії було проведено спортивний захід "Рівні можливості", що поєднав фізичну активність із вихованням емпатії, толерантності та підтримки. Захід сприяв формуванню позитивного ставлення до ідеї безбар'єрності, рівності та підтримки. Усі учасники продемонстрували активність, доброзичливість та відкритість до нових знань.

Під час проведення "Уроку безбар'єрності" здобувачі освіти поділилися інформацією про громадську організацію "Безбар'єрні",  опрацювали напрямки безбар'єрності та виконали тест "Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей?". Для учнів 3-4 класів  пройшов тренінг з безбар’єрності «Життя без звуків – відчути серцем!». Діти ознайомилися  із життям людей, які не чують, та їхніми способами комунікації; виховували  повагу та толерантне ставлення до людей із порушеннями слуху. Під час тренінгу виконувалися такі вправи: "Слухаємо серцем", "Жести замість слів", "Тиша яка говорить", "Передай повідомлення", "Емоції без слів". Діти переглянули відео "Як живуть люди, які не чують?". На закінчення склали правила доброзичливого ставлення до людей із порушеннями слуху. 

 Слід зазначити, що відмовляючись від бар'єрів, ми відкриваємо двері для різноманітності та взаєморозуміння. Безбар'єрне середовище - це місце, де кожна людина будь-якого віку має відчувати себе комфортно. Це означає, що немає перешкод   чи обмежень, які заважають людям взаємодіяти, вчитися та жити разом.