Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання учнів: практичний семінар вчителів-початківців


Нові державні стандарти освіти в Україні вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.

Тому, 18 вересня, на базі Костуватської гімназії, відбувся практичний семінар вчителів початкових класів «Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання». В роботі семінару, крім вчителів початкових класів, взяли участь: сільський голова Тамара Фесько, заступник сільського голови Олена Маєр, начальник відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Світлана Гірієнко, директори Костуватської гімназії та Новомар’ївського ліцею Ніна Безпалько та Олександр Ніколін. 

Відкриваючи семінар, сільський голова Тамара Фесько наголосила, що семінар проводиться з педагогами початкової ланки Новомар’ївського ліцею та Костуватської гімназії, на виконання рекомедацій, наданих Управлінням якості освіти за результатами проведеного ним аудиту, та сприятиме покращенню доступу дітей до якісної освіти, оскільки допоможе учням досягати кращих результатів навчання, розвиваватиме у них уміння вчитися, націлить педагогів на розвиток особистості дітей. 

Практичний семінар «Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання», презентацію якого представила   начальник відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Світлана Гірієнко, включив в себе обговорення методики оцінювання учнів початкової ланки, яка дозволяє вчителям відстежувати навчальний процес, розвивати в учнів уміння вчитися, що є ключовим для реалізації принципів Нової української школи. 

В ході виступу Світлана Гірієнко наголосила, що для успішного застосування формувального оцінювання навчальний процес має бути організований у такий спосіб, щоб спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним отримувачем знань і оцінок. Зупинилася на системності, послідовності та результатах  формувального оцінювання для учнів, яке передбачатиме розвиток у учнів самомотивації, самостійної роботи, самооцінювання, відповідальності за своє навчання, уміння відстежувати свої успіхи.

В рамках семінару начальник відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму  і присутні, в ході спілкування з теми семінару, напрацьовали відповідні рекомендації. 

Свої компетентності продемонстрували здобувачі освіти 2 класу на тему: "Символи України" з предмету  «Я досліджую світ»  (вчитель Вікторія Гронда). Учні 3 класу проявили себе та свої здібності на уроці, читаючи твір Еліни Заржицької "Як черепаха Наталка до школи збиралася" (вчитель Світлана Формуга). Цікавим був урок з математики у 4 класі "Знаходження значення виразів. Ділення з остачею. Знаходження периметра трикутника", який провела вчитель Катерина Бондаренко. А під час перерви для учнів було проведено фізкультхвилинку.

Проведений семінар дав можливість присутнім педагогам опанувати алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання, ознайомитися з окремими техніками формувального оцінювання, посилити прагнення до саморозвитку та самовдосконалення.

Слід зазначити, що вчителі НУШ – це сучасні педагоги, відкриті до змін і постійного впровадження нових технологій і підходів в освіті, направлених на покращення її якості та розвиток здібностей учнів.